Felia!

För två veckor sen så slogs Telias mobila nät ut här i Stockholm.
Vid den tidpunkten så hade jag inte någon aning om det och jag trodde bara att det var något strul med min telefon.
Ringer och kollar med dom och dom berättar att deras nät har slagits ut så som jag skrev i den första meningen.
"Skönt" tänkte jag och var glad att min iPhone inte var sönder.
Det går en vecka och fortfarande har jag samma problem som den första dagen, dvs att jag tappar täckning hela tiden, oavsett vart jag befinner mig i Stockholm, SIM-kortet låser sig hela tiden och det spelar ingen roll ifall jag har 3G på eller av. Telefonen är mer eller mindre obrukbar och den suger ut batteriet nu när den hela tiden söker nät.
Ringer och kollar med Telia igen och kollar med dom ifall deras problem är åtgärdat.
Såklart med min otur så var det åtgärdat och detta betyder alltså att min telefon har kukat ur.
Enligt Telia så är det nog mitt SIM-kort som har gått sönder på något konstigt sätt och jag får ett nytt av dom.
Såklart så hjälpte inte det ett dugg för min telefon så jag försöker med en återställning från en säkerthetskopia och det funkar ju inte heller. Så det sista altvernativet är ju att köra en återställning som en frabriksny. Då skall telefonen funka som första dagen när man köpte den. Tror ni det själva eller? Telefonen är fortfarande helt dum i huvudet och jag kan inget mer göra åt denna sak.

Så jag går till en Teila butik i Skanstull och dom berättar för mig att jag behöver ett jävla kvitto för att dom skall kunna ta emot den för lagning.
Enligt min vän som jobbar på Telia skryter så jävla mycket hur stora och bra Telia är och att operatören Tre är Sveriges minsta. Så kanske det är, men när jag var kund hos Tre så behövde jag inget jävla kvitto för att lämna in min dåvarande telefon för service. Kvitton fixade dom via deras databas. Så enkelt, precis som alla andra företag gör, men inte Telia.
Dom mailar butiken i Linköping (där jag köpte min iPhone) och ber om en kopia på kvittot. En dag går och jag är tillbaka i Skanstull butiken men inget kvitto har dom fått in. Bra företags kommunikation dom har på Telia.
Så jag kan inte lämna in min telefon för service eftersom jag inte har ett kvitto (alla nödvändiga uppgifter har dom egentligen i sin databas) och skulle jag hitta kvittot så berättar dom att dom kommer förmodligen inte laga telefonen utan att byta ut den plus att att jag får betala runt 3000 kr för den "nya" telefonen jag får.

Jag har sex månader kvar på mitt abbonemang hos Telia. Som började med 149 kr för telefonen och 150 kr för iSurf abbonemanget. Jag uppgraderade mig till Telias Storpratare (nu heter den något helt annat) och frågade i samband med uppgraderingen om jag kunde gå tillbaka till mitt ordinarie abbonemang. Svaret jag fick var "JA".
Tror ni det själva eller? Nej det kan jag inte göra. Så redan där blåste dom mig.
Jag är mer eller mindre utan telefon och jag kan förlänga mitt abbonemang i dec tidigast. Det handlar alltså om att Telia inte kan göra en jävla kompromiss på två och halv månad. Det enda Telia kan göra är att skicka mig en slutfaktura för min telefon+abbonemang som blir alltså över 4500 kr (snacka om att slänga pengarna i sjön) och på det sättet förlänga mitt abbonemang.

Jag ringer och pratar med kundtjänst och ber dom fixa något åt mig, prata med deras chefer (allt går att fixa, vilket även personalen i butiken sa till mig idag på Hötorget) men tjejen som jag pratade med idag var så jävla otrevlig och skrek på mig "DET GÅR INTE, DET GÅR INTE"
"Varför skriker du på mig?" Frågade jag lugnt och hon blir ännu mer hysterisk.
Är det så här ni behandlar era kunder via kundtjänst? Frågar jag, "MEN DET GÅR JU INTE" säger hon igen och jag säger åt henne att jag inte vill ha något med Telia att göra och mongot bara lägger på. Professionellt, skottpengar borde det vara på såna människor.

Så antingen betalar jag 3000 kr för en nygammal iPhone eller begär en slutfaktura (fast att jag kan förlänga om två och halv månad) på över 4500 kr.
Bra jobbat Telia, inte undra på att ni kallas för Felia...






Kommentarer
Postat av: bobby

Hahaha, sjukt! Men tre är inte mycket bättre! Telenor ftw!

2010-10-13 @ 16:08:22
Postat av: Marko

Tre har fan nästan alltid gjort som jag har velat...;) Telenor ska också vara idioter om man ska tro på Micke...

Postat av: Jakob

och du väljer att förlänga med teli...smart?

2010-10-19 @ 20:45:01
Postat av: Marko

Så går det när man är prylkåt kompis

2010-10-19 @ 21:42:32
URL: http://jokerm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback